Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Mimmi - 21 mars 2009 17:20

Vad heter din hund?
Hana'i

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Hana'i betyder "of happiness" på arabiska.

Jag hade beslutsångest och valde mellan en massa olika namn men när jag såg honom så fastande både jag och Mathias för Hana'i.


När är din hund född?
25 augusti 2008


Vilken ras är den och vilken färg har den?
Dobermann/Amstaff, brun med svarta och vita tecken.

Vad väger din hund?
28 kg


Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Norrköping, Jag gav 3500 kr för honom av olika anledningar.
Dom kostade 5500 kr egentligen.


Varför valde du just den rasen?
Jag har alltid velat ha en stor hund och jag fick chansen att ta hand om en valp från den underbara kullen efter hans toksnygga föräldrar så tvekade jag inte en sekund. Jag föll direkt när jag såg honom!

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej och det kommer jag inte göra heller.


Är hunden rädd för något?
Han hatar hjul! Mopeder, cyklar, rullstolar och rulatorer! Allt :P

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Nej, det tror jag inte.


Kan hunden några konster och lydnad?
Sitt!

Ligg!

Stanna! (lyssnar sådär)

Kom hit! (lyssnar sådär)

Vem kommer nu? (när det plingar på dörren)


Vi har inte tränat mycket alls, men vi ska sätta fart med det.
Jag har säkert glömt något också...


Jag utmanar följande:
Alla vovar och hundägare där ute!
Länka gärna om du gör utmaningen så jag kan kika!

Av Mimmi - 21 mars 2009 17:11

Vad heter din hund?
Zid

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Han heter Oliver på pappren men jag tycker att det är lite tråkigt.
Han lyssnade inte alls på det så jag övervägde med en massa andra namn men fastnade tillslut för Zid!


När är din hund född?
14 januari 2008


Vilken ras är den och vilken färg har den?
Chihuahua/Pomeranian, cremefärgad, men han är grå i pappren.

Vad väger din hund?
2,7 kg ren kärlek!

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Härnösand, han kostade 8500 kr.

Varför valde du just den rasen?
Jag har alltid Älskat hundar, det är min stora passion.
Men jag har alltid velat ha en stor hund tills dagen jag träffade en chihuahua för första gången, herregud vilken underbar och söt ras.
Letade länge efter en renrasig liten chihuahua flicka men jag hittade ingen jag fastnade för och fick sedan se Zid på internet.
En blandis pojke! Men vad kär jag blev, och på den vägen är det :)

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej, men jag ska börja träna agillity med honom.


Är hunden rädd för något?
Njae, eller jo. Mörker, han är rädd för mörkret.

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Absolut!


Kan hunden några konster och lydnad?
Sitt!

Ligg!

Stanna!

Kom hit! 

Vem kommer nu? (när det plingar på dörren)

Kommer mormor? (han står innanför dörren och snurrar av lycka)


Vi har inte tränat mycket alls, men vi ska sätta fart med det.
Jag har säkert glömt något också...


Jag utmanar följande:
Alla vovar och hundägare där ute!
Länka gärna om du gör utmaningen så jag kan kika!

Ovido - Quiz & Flashcards