Alla inlägg under februari 2009

Av Mimmi - 28 februari 2009 13:17

Shit va fort tiden går!! I morgon är det mars, och den 11:e fyller Max år.

Jag kan inte fatta att min lillebror ska bli 8 år! Jag är hundledig ikväll, eller rättare sagt hela dagen.. Min kontaktperson Anette kommer hit strax och hämtar Zid :) Ååh, mer än 1 helt dygn ska jag vara borta från min bättre hälft, jag saknar honom lite redan! :P


Nej nu lär jag städa upp här, jag möblerade om lite igår också, blev super! :)

Kram!

Av Mimmi - 27 februari 2009 22:55

Vilken härlig överasking jag fick när kollade mejlen alldeles nyss!
Hade fått mejl från tjejen som har Zid's föräldrar. Väldigt svårt för er att veta men jag har efterlyst hans pappa på flera sidor och tillslut hittade jag honom på SKK's hunddata :) Zid's pappa hade sålts vidare till tjejen som ägde mamman från början och nu ska jag få bilder på båda två i morgon!

Det ska bli så roligt att se dom, och ännu en överaskning var att Zid tydligen har 5 syskon och inte 2 som jag trodde från början. Bara hanar, 3 långhåriga och 3 korthåriga :)


Zid är självklart den snyggaste av dom allihopa, utan tvekan! ^^


Nu ska jag kika klart på filmen som jag kikar på!
Ville bara skriva av mig lite :)

Kram!

Av Mimmi - 27 februari 2009 20:05

Jag är så hungrig att jag skulle kunna steka Zid och sedan äta upp honom! Herregud, jag känner mig t.om svimfärdig!

Snart är det dock mat, 5 minuter kvar...

Det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på det!
Stek, potatis och sås i mitt hjärta! haha


Nu måååste jag kila, MAT ;)

Av Mimmi - 27 februari 2009 17:17

Idag har jag varit ute med Zid i stort sett hela dagen.
Gått långpromenader och sprungit lös i flera timmar! Gud vad han älskar att springa fritt, och han älskar verkligen snön :)

Vi ska strax gå på en promenad hem till mamma också, ska käka där. Max och Anders åker på badhuset så jag, mamma och min fina älskade son ska mysa framför en film och äta nå gott! Blir säkerligen att vi beställer på Malaysia :)


Nej, nu lär jag sätta fart!
Ser ut som ett bombnedslag här, hatar att komma hem när det är stökigt.
Men så får det nog bli ikväll... Får städa senare helt enkelt.

Ska vara hos mamma halv 6, alltså kommer jag bli väldigt sen.


Kram!


Bjuder på en bild där Zid solar, tagen för någon dag sedan.


Av Mimmi - 27 februari 2009 17:10

Utmanar er!

1 ) Tre jobb jag haft :
Sommarjobb på en fårfarm.
Jobbat på en hundkennel
Sommarjobbat på ett hunddagis

2 ) Tre platser som jag bott/bor på:
Hus med pappa
Hus hos pappa
Egen lägenhet

(plus en massa fler ställen)


3 ) Tre saker jag gillar att se på TV :
Cesar Millan

Grey's Anatomy

Sex and the city

4 ) Tre favoriträtter :
Kyckling
Fläskfilé
Tacos


5 ) Tre platser jag skulle vilja vara på just nu :
Göteborg!
Uppsala...
Östersund

Av Mimmi - 26 februari 2009 23:20

Nu sitter jag hemma hos mamma för jag är barnvakt åt min lillebror Max. Världens goaste pojke! Anledningen till att jag sitter här är för att min mammas gubbe Anders syster körde i diket! Hon klarade sig bra och det gjorde även hennes hund Ronja, men hon var chockad och det är nog bäst att inte köra bil då!

Har typ inte gjort någonting alls idag, var hem till mormor med Zid för att jag skulle på möte hos BUP, sen hem till farmor och käkade sen sprang jag ner på stan och köpte ny sele och nytt halsband till Zid, så nu är han riktigt stilig ;)

Jag har sådan lust att beställa nån ny tröja till honom! Jag kan inte hitta hans stickade varma tröja någonstans :( Får kolla runt på lite sidor sedan, finns jätte fina saker på www.lechien.se så det blir nog nån fin tröja därifrån!


Hoppas, hoppas att jag kan åka till Östersund nästa vecka, skulle vara jätte roligt att åka dit och kolla läget, och jag ser verkligen fram emot att träffa Tessan och Chilli ( http://misshelgon.blogg.se/ )! Det är bara att hålla tummarna :)


Nu stirrar Zid lite busigt på mig med en leksak i munnen, busdags alltså! ;)

Kram!

Av Mimmi - 25 februari 2009 21:06

Idag har jag käkat lunch hos mormor, jätte mysigt!
Herregud vad jag älskar henne, bästa, bästa mormor <3

Sen har jag även varit hos Johanna ( http://johannanehvonen.blogg.se/ )

för att vi skulle para hennes chihuaha/lhasa apso tik Diva med min Zid.

Men Zid träffade fel hela tiden för att Diva var lite för låg :(
Jätte synd, både jag och Johanna har sett fram emot det! Men vi försöker kanske igen nästa eller nästnästa löp!


Nu lär jag göra mig klar lite snabbt för Caroline ( www.metrobloggen.se/qarolajn ) kommer hit för vi ska åka lite skoter! Jätte länge sedan jag träffade henne och herregud så jag har saknat mitt hjärta... Hon är världens bästa tjej, utan tvekan <3


Vilket kort inlägg det blev, uppdaterar när jag kommer hem ;)

Kram!

Av Mimmi - 25 februari 2009 03:49

Det är tomt i min säng, det är tyst i min lägenhet, det är för lugnt.

Jag känner mig stum av all smärta, jag får inte fram några tårar, dom har tagit slut för länge, länge sen! Jag saknar honom, min valp, min dåre, min fina älskade älg! Jag älskar honom, min fyrbenta håriga son...

Det har nu gått ganska exakt 33 timmar, det känns som att jag kvävs!

Hur ska jag någonsin kunna klara mig utan honom?
Hur ska jag på något sätt kunna klara mig utan honom i en hel livstid?


 

Fina älskade Hana'i, det borde vara du & jag, föralltid!



Ovido - Quiz & Flashcards