Alla inlägg under maj 2009

Av Mimmi - 31 maj 2009 17:06

Mina gamla foderhundar Kajsa och Berra avlivades den 19:e maj...


Jag saknar er och tänker på er varje dag, tiden vi fick var kort men värdefull.


Jag älskar er, mina änglar.

Jag vet att ni har det bra nu, vila i frid.


Ingenting kan lindra smärtan.

Av Mimmi - 31 maj 2009 16:50

Det har hänt så jäkla mycket sen jag bloggade sist och bloggen har fått vila.

Thea är underbarare än någonsin och Zid är världens bästa hund.

Hana'i mår super och han är så galet snygg!

Jag är också lycklig, äntligen. För stunden är jag lyckligare än någonsin.

Jag har lagt Johannes åt sidan, det händer liksom ingenting, det utvecklas aldrig och han vill nog ändå ingenting. Det är tråkigt men sånt är livet och jag har svurit på att aldrig mera bli knäckt över en kille igen, efter Mathias och min historia och hur det tog slut så blev det helt enkelt för mycket.

MEN jag har umgåtts med en väldigt trevlig kille ett par dagar, och det gör mig glad, jäääkligt glad. I fredags var det 18års party för världens bästa Caroline hemma hos henne och självklart var jag där och firade henne, tillsammans med alla andra underbara vänner och en viss kille.

Och igår fyllde hon 18 och jag och E fick låna mammas mini cooper så vi körde Carro ett par varv på cruisingen som var och vi var ute till långt efter midnatt. Jag såg Johannes ett par gånger och han såg.. hmm, besviken ut.

Men ingenting jag kan göra åt, jag var glad och ingenting fick förstöra min kväll. Nu sitter jag iaf och väntar på att mamma ska komma hem från plantagen så att vi kan åka till mormor och fika :)

Jag står som tvåa i kö på en lägenhet, det är sommar och sol, galet varm och livet leker! :'D


Puss från mig.

Speciell puss till Tessan, Carro och E!


FINALLY SOME HAPPINESS!

Av Mimmi - 16 maj 2009 05:10

Förlåt för sådan hemskt dåligt uppdatering av bloggen, jag har helt enkelt haft alldeles för mycket annat för mig.

Det blir nog ingenting av med Östersund för mig...
Men grattis Tessan, gud vad kul att du kom in!!

Jag har fått hem en liten kattunge som heter Thea, en chokladfärgad och vit långhårig lite filur som är helt galet busig och underbart gosig. Hon spinner och kurrar så fort du tar i henne och hon biter aldrig utan hon slickas istället :) Min fina, fina tjej. Bilder på henne kommer komma nu under veckan. Om inte här så kommer dom komma upp på min bilddagbok:

http://p0ppan.bilddagboken.se/p/main.html?#0 ...


Jag har dingat 80 och på 3 dagar har jag hunnit med 18 olika Heroics och hunnit få ihop ett halvt epic gear. Jag är skapligt nöjd iaf! :)


Jag vet fortfarande inte vad vet är mellan mig och Johannes..

Det måste vi lösa, vi måste prata om det helt enkelt. Jag vet dock vad han vill men frågan är om Jag är redo att satsa på något. Och vill jag?


Idag åker jag till Stockholm också, blir väll borta i en vecka eller möjligtvis lite längre. Zid ska fotas och kanske Thea också. :) Ska bli så kul att komma hemifrån och jag behöver det verkligen! Det enda negativa är att jag saknar Hana'i som en jävla dåre, men att han har det så bra som han har det nu väger upp det hela och jag är på samma gång himla lycklig för att jag äntligen hittat rätt för honom, min fina, fina älskade pojke <3


Nej nu tänker jag dra upp hunden ur sin bädd för en morgonpromenad sen ska han och Thea få frukost. Sen måste jag fortsätta packa.

Efter det blir det nog sova en stund, om jag kan koppla av så pass att jag kan somna vill säga. Håll tummarna för mig :)


Puss!   And Stockholm, here I come ;)

Av Mimmi - 5 maj 2009 15:54

Om ungefär en timme åker jag till Hofors för att hälsa på Britt, min gamla fostermamma. Ska bli alldeles underbart att träffa henne igen :)


Ikväll får jag även hem min älskade Hana'i igen för att lämna över honom till hans nya ägare i morgon kväll. Det gör ont, det gör så himla ont...

Jag älskar dig Hana'i, glöm aldrig att du är mammas hjärta <3


Jag är galet uttråkad just nu, Zid ligger och sover under Thomas ben och Viktor och Johannes är ute och mekar med Viktors bil, nu kom dom visst tillbaka från provrundan dom tog :) Ska kanske gå ut och göra dom sällskap en stund och kanske även röka lite igen.. Jag Ska sluta röka, jag vet bara inte när, det kommer när det kommer.


Familjehemmet i Östersund tackade förövrigt nej idag... idioter!


Nu tänker jag kila ut och göra grabbarna sällskap.


Zid är väldigt bästa hund, han är underbar, söt, go, snäll och busig :)

Mammas älskling och bästa vän <3 :')



Slänger ut en bild på världens vackraste hund också, självklart min Hana'i!

Och en bild sen i julas på båda pojkarna, Hana'i då 4 månader gammal.


Tjing!

Av Mimmi - 2 maj 2009 02:23

Nu sitter jag hemma hos syrran och bara slappar. Trött och fortfarande bakis sen i natt/morse. Väntar på att hon och Viktor ska komma hem, vilket dom borde ha gjort för länge sedan.

Dricker lite cider och vi ska sjunga singstar och spela GH och sen blir det nog sova rätt snabbt :P Åkte ut till stugan vid 3 tiden och kom därifrån vid 9, har suttit i solen och spelat plump och myst med mitt lilla hjärta som sov där i natt.


Det var två 17åringar som körde ihjäl sig i natt utanför Årsunda.

Och det visade sig att det var en gammal skolkamrat till mig...

Herregud så hemskt det är, sånt borde verkligen inte få hända.

Vi kommer sakna er! Vila i frid älskade vänner.

Varför, varför, varför Micke!?


Ahh, nu kommer syrran. :)
Ska springa ut med Zid också.



Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards