Alla inlägg under februari 2010

Av Mimmi - 28 februari 2010 16:17

Carro ringde och väckte mig, "vi kommer om en kvart"!

Det är bara att kliva upp..

Kände mig död, men vart snabbt piggare när jag kom ut.


Carro, Marcus, Balto, Weezer, Zid och så jag då, började gå mot fotbollsplanen.

Väl framme var det en väldans massa grufsande innan leken sattes igång,

men det tog inte allt för lång stund innan Weezer drog iväg och Balto satte fart efter, och lilla Zid, stackarn hängde inte alls med.. Men han tyckte nog det var kul ändå ;) Han ser nöjd ut nu iaf, utslagen på soffan :)
Weezer därimot är portad från säng och soffa, han är BLÖT!

Så han har fått en bädd på golvet av handdukar och lakan, det duger inte,

han står och blänger på mig och tycker nog att jag är väldigt ondaste människa..


Nu ska jag fylla på min kopp med te igen, jag har blivit besatt, sååå gott med te!


Puss.

Av Mimmi - 28 februari 2010 03:17

Tack för en skit rolig kväll flickor och pojke! :D


nu ska jag dö i sängen. goooodnatt

Av Mimmi - 27 februari 2010 20:22

Campbells kyckling eller tomatsoppa?

Är någon av dom god? :)


Snart blir det utgång! Steel med Carro.

Orkar inte egentligen, så det blir en snabbis mest för att säga hej ;P


Hemma i tid och det blir nyktert :)

Av Mimmi - 26 februari 2010 22:58

kan gå ut och dansa och dricka er fulla!

åh vad jag hoppas att ni mår dåligt imorgon ;)


själv sitter jag och gosar med hundarna med lite godis och läsk,
tända ljus och en bra film! :)


Jag har bestämt mig för en 2 vita månader, fan va skönt.

och jag behöver det verkligen!


Idag hade jag besök av Andreas, Sara och deras hund Milou.

En riktigt yrväder med hela 5 eller kanske 6 raser i sig.

En underbar liten valp och Zid hade såå roligt med honom!


Jag har en överraskning till mamma eller mormor,

hoppas dom blir glada! haha annars har jag gjort mig, big time.


nu ska jag återgå till filmen. Puss

Av Mimmi - 25 februari 2010 11:00

Vad heter din hund?
Linfröängs The Killar - "Zid"


Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Jadu, funderade rent allmänt på en massa namn, han hette Oliwer när jag köpte honom, jätte fint, men det passade inte honom, och efter mycket testande så fastnade jag för Zid och han lyssnade ^^ 


När är din hund född?
14:e januari 2008


Vilken ras är den och vilken färg har den?
Chihuahua/Pomeranian blandis. Creme/guld-färgad.
Står dock grå i hans stamledsbevis.


Vad väger din hund?
2,7 kg!


Vart köpte du hunden och vad kostade den?
8.500 kr, sänkt från 12.000


Varför valde du just den rasen?
Jag har alltid varit hundintresserad, och Chihuahua har alltid varit en ras jag har funderat på. Så en dag satte jag mig och letade efter "min" hund men han fanns ingenstans, hittade väldigt många som var så söta att jag dog, men det var inte rätt. Och så en dag, så fanns han där, rakt framför näsan på mig, en blandras, jag som skulle ha en renrasig att ställa. Jag ställde snabbt in dom planerna.
Och nu har han varit min i snart 2 år!


Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej, men i sommar ska vi börja träna agillity :)


Är hunden rädd för något?
Nej, inte rädd, det tycker jag verkligen inte.


Vill du ha fler hundar av samma ras?
Nej, eller jo? hahah alltså, antingen chi eller pomme :)


Kan hunden några konster och lydnad?
Sitt, ligg, stanna, kom, kryp och vi tränar fortfarande på "tassen"...
Det fastnar aaaaldrig. Och sen lite fler saker.


Jag utmanar följande:
Alla hundägare där ute!
skriv gärna en kommentar om du gör utmaningen så jag kan kolla.


     

Av Mimmi - 25 februari 2010 05:52

gör jag vaken nu?!


fyfan, jag borde städa klart..
jag körde igång vid 10 och körde som en idiot i 1,5 timme.

sen satte jag igång datorn och då sket det sig. -.-

sen dess har jag småplockat, här och där.

men jag måste måste, för jag får finbesök från självaste huvudstaden idag ^^

+ tillhörande VALP! så hemmet måste bli valpsäkert..


har fått upp två till tavlor på väggen också, fel kort iofs.

men det sitter nått där iaf!

men vardagsrummet är färdigstädat typ, ska plocka bort all tvätt från sängen

och bädda rent bara, sen är det klaart.


inatt sov världens bästa här förresten, myyys.

trots att jag gjorde bort mig som ja, jag vet inte vad. haha


minneskortet i kameran är fullt.

alltså har jag 1200 bilder ca i kameran.

jag orkar INTE tömma...

Men jag ska lägga in nå bilder på lägenheten :)

(undra hur många gånger jag sagt det? hehe)


Lägger över lite i taget så blir det inte så jobbigt.


Nu ska jag fortsätta städa lite.


PPPPuss



don't tell me you're sorry, cause you're not..

Av Mimmi - 22 februari 2010 18:11

som var på af idag.. skit!
eftersom jag inte kunde sova alls i natt så vaknade jag vid 11 tiden först.
och då var jag så trött att jag kunde dö, så jag somnade om och sov till 2.
Då kom jag på att Jävlar, det var möte vid 11...
och sen typ en timme senare, klockan 3, kom jag på att mötet var vid 2!
vi hade ju flyttat fram det... jag är hopplös, jag blir så less. hehe


i fredags hade mamma 40års fest och Cia 20 års fest.
måste jag säga att jag är sliten? hehe

men det var kul, lagom urspårat och jag har nu lugg. inte okej.

men shit happens, det växer förhoppningsvis ut lagom till sommaren iaf,
men det är så typiskt eftersom jag ska klippa mig om några dagar och frisyren jag tänkt mig funkar inte i lugg..


har precis duschat så jag ska fixa mig lite sen ska ajg nog till pizzan, mums.

hörs sen ;)


Puss

Av Mimmi - 22 februari 2010 04:42

jag kan inte sova, jag sitter och budar på tradera..

jag har inte råd, jag har verkligen inte råd.

men jag viiiiill haaaandla! och jag tänker, mahah, ingen kan stoppa mig :(


nu ropar Meredith och Derek på mig,

jag måste återvända till mitt älskade Seattle Grace. <3

(nej jag är inte en sjuk människa)


jag och syster i fredags <3   

meeeeeee.
     

Ovido - Quiz & Flashcards